عملکرد لنت ترمز

لنت ترمزمانند دیسک چرخ و بسیاری از قطعات دیگر خودرو در محلی به کار میروند و به وظایف خود عمل می‌کنند که به راحتی قابل مشاهده نیستند. شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که وقتی روی ترمز خودرو فشار می‌آورید چه اتفاقی می‌افتد و خودرو چگونه متوقف می‌شود؟ عملکرد لنت ترمز چگونه است که هرازگاه نیاز به تعویض لنت دارید؟

در این ویدیو مشاهده خواهید کرد که با فشار دادن لنت ترمز، دو عدد لنت از چپ و راست فشرده شده و به دیسک چرخ که در حال چرخش است فشار آورده و ساییده می‌شوند. دیسک چرخ همان طور که از نام آن پیداست به چرخهای ماشین متصل است و چرخش آن دقیقا برابر با چرخیدن چرخ خودرو است.

هنگامی که لنت‌ها دیسک را تحت فشار قرار می‌دهند به علت ایجاد اصطکاک شدید بین آنها سرعت چرخیدن آن کاهش یافته و خودرو شروع به توقف می‌کند. هرچه فشار بیشتری روی پدال بیاورید فشار لنت‌ها روی دیسک بیشتر می‌شود و خودرو سریعتر متوقف می‌گردد.

نکته‌ی دیگر در خصوص انتقال فشار از پدال به لنت‌ها این است که هنگامی که روی پدال ترمز فشار می‌آورید این نیرو از طریق روغن ترمز و شلنگ‌های ترمز به پشت لنت‌ها رسیده و آنها را حرکت می‌دهد تا به دیسک بچسبند.

اصطکاک ایجاد شده بین لنت ترمز و دیسک چرخ به طور دائم باعث خورده شدن لنت و دیسک می‌گردند. فشارهای وارده به لنت اصطکاک فراوانی را تولید می‌کند که به مرور زمان موجب کم‌شدن قطر لنت‌ها و ساییدگی دیسک چرخ فلزی می‌گردد. بنابراین تمام خودروها پس از مدتی باید به تعمیرگاه معتبر مراجعه کنند تا این قطعات مصرفی را تعویض نمایند.

در ویدیوی زیر تمام این مراحل را می‌توانید مشاهده کنید تا بهتر متوجه شوید که عملکرد لنت ترمز و دیسک چرخ چگونه انجام می‌گردد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر، خرید لنت ترمز و یا اخذ نمایندگی فروش لنت ترمز ساتریک با ما تماس بگیرید.